KİŞİSEL BİLGİLER

Prof. Dr. Tayip DUMAN

Birim: Eğitim Fakültesi
Alt Birim: Eğitim Bilimleri Bölümü
İdari Unvan: Dekan V.
Personel Tipi: Akademik
Kurumsal E-posta: tayip.duman@bozok.edu.tr
Kişisel E-posta: tayip.duman@bozok.edu.tr
Telefon: 05053194349 / 7908 (Dahili)
Doğum Yeri ve Tarihi: Yozgat / 1949
Uzmanlık Alanları: Eğitim Programları ve Öğretim, Eğitimin Tarihi ve Sosyal Temelleri

EĞİTİM BİLGİLERİ

Derece Üniversite/Okul Bölüm Anabilim Dalı Mezuniyet Yılı
DoktoraAnkara Üniversitesi / Sosyal Bilimler EnstitüsüEğitim Bilimleri BölümüEğitim Programları ve Öğretim1988
Yüksek LisansAnkara Üniversitesi / Sosyal Bilimler EnstitüsüEğitim Bilimleri BölümüEğitim Programları ve Öğretim1985
LisansAnkara Üniversitesi / Dil ve Tarih, Coğrafya FakültesiFelsefe BölümüPsikoloji-Pedagoji Kürsüsü1972

AKADEMİK GÖREVLER

  • 1982 - 1988 : Öğretim Görevlisi
  • 1988 - 1995 : Yardımcı Doçent Doktor
  • 1995 - 2001 : Doçent Doktor
  • 2001 - Devam Ediyor : Profesor Doktor

İDARİ GÖREVLER

  • 1988 - 2013 : Bölüm Başkanlığı
  • 1991 - 2003 : Dekan Yardımcılığı
  • 2002 - 2004 : Meslek Yüksek Okulu Müdürlüğü
  • 2015 - Devam Ediyor : Dekan

YAYINLAR

MAKALE

ULUSLARARASI
SCI, SSCI, AHCI Kapsamında Makale
  • Sınıf Öğretmenlerinin Yapılandırmacı Yaklaşımın Gerektirdiği Niteliklere Sahip Olma Düzeyleri.
  • Türkiye’de Eğitim Reformları Açısından Öğretmen Yetiştirme Sorunu
  • Meaning of Work in Türkey.
  • İstanbul’da Açılan İlk Darülmuallim’in Kuruluş Amacı Müdürü ve Hocalarının Nitelikleri, Tayin ve Maaşları,
  • Mesleki ve teknik eğitime öğretmen yetiştiren yükseköğretim kurumlarının kuruluşu, gelişimi ve kapatılmaları.
ULUSAL
Hakemli Dergilerde Makale
  • Ders Programlarının Ortaya Çıkışı ve Gelişmesine Tarihi Bir Bakış.
  • 2006 Okul Öncesi Eğitim Programlarının Değerlendirilmesi
  • Türkiye’de Öğretmen Yetiştirme ve Sorunları
  • Mesleki ve Teknik Eğitimin Tarihi Gelişimi (Cumhuriyetten Önceki Dönem).
  • Gazi Muallim Mektebi ve Terbiye Enstitüsü
  • Avrupa Birliği Eğitim Programları: Leonardo da Vinci Programı
  • Avrupa Birliği Eğitim Programları: Sokrates Programı
  • Atatürk, Eğitim ve Öğretmen
  • Osmanlıda Öğretmen Yetiştirme Sistemi
  • İdeal Bir Öğretim Elemanının Özellikleri.
  • Cumhuriyetimizin 75. Yılında Öğretmen Yetiştirme Sistemimiz ve Sorunları
  • Türkiye’de Yaygın Eğitim ve Eğitici Personel Yetiştirme Sorunu.
  • Tevfik Fikret ve Mehmet Akif’in Eğitimimize Katkıları Üzerine Karşılaştırmalı Bir Çalışma
  • İsmayil Hakkı Baltacıoğlu’nun Eğitim Üzerine Temel Düşünceleri ve İçtimai Mektep Anlayışı
  • 19. Yüzyılda Osmanlı Askeri Okullarının Ders Programları ve Ders Kitapları.
  • Türkiye’de Okul Öncesi Eğitime Öğretmen Yetiştirme: Okul Öncesi Eğitim Öğretmenliği Programları ve Değerlendirilmesi
  • Türkiye’de Okul Öncesi Eğitime Öğretmen Yetiştirme
  • Amerika’da Mesleki ve Teknik Eğitimin Gelişimi
  • Ondördüncü Milli Eğitim Şurasının Değerlendirilmesi
  • Üniversitede Öğretmen Yetiştirme Sistemi: Temel Özellikleri-Sorunlar-Gelişmeler
  • Kadın Eğitiminde Yaygın Eğitimin Yeri ve Önemi.
  • Kur’an-ı Kerim’de Eğitim ve Öğretim Anlayışı
  • Kur’an-ı Kerim’de Eğitim ve Öğretim Anlayışı

BİLDİRİ

ULUSLARARASI
  • Kutadgu Bilig’de İnsan, Aile ve Çocuk Anlayışı
  • Mesleki ve Teknik Eğitim Fakültelerinin Teknolojiye Sahip Olma ve Kullanma Durumları
  • Ortaöğretim Öğrencilerinin Öğretmenlerin Sınıfta Disiplin Sağlama Yaklaşımlarına İlişkin Görüşleri
ULUSAL
  • Mümtaz Turhan’ın Eğitim Tercihleri ve Kalkınma Açısından Değerlendirilmesi
  • Cumhuriyet Eğitimi ve Atatürk
  • Ethem Nejat’ın Eğitim Görüşü.
  • Lise Öğrencilerinin İstenmeyen Öğretmen Davranışlarına Yönelik Duygusal ve Davranışsal Tepki Eğilimlerinin Belirlenmesi
  • Türkiye’de Mesleki ve Teknik Eğitimin Gelişimi
  • Türkiye’de Öğretmen Yetiştirmenin Tarihçesi
  • Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Öğretim Elemanlarının Demokratik Tutum ve Davranışlarına İlişkin Görüşleri
  • Ortaöğretim Öğrencilerinin Öğretmenlerin Sınıfta Disiplin Sağlama Yaklaşımlarına İlişkin Görüşleri
  • Kritik Durumlarda Öğretmen Davranışları
  • Ders Kitabı Seçimini Öğrenci ve Veliye Bırakan Uygulamanın Değerlendirilmesi
  • Öğretmen Yetiştirmede Modeller
  • Türkiye’de Yaygın Eğitim ve Eğitici Personel Yetiştirme Sorunu
  • Mustafa Necati Döneminde Öğretmen Yetiştirme
  • Öğretmen Yetiştirmenin Sosyal ve Kültürel Temelleri
  • Öğretmenliğin Üniversiteleşmesi ve Yaygın Eğitime Eğitici Personel Yetiştirme
  • Mesleki ve Teknik Eğitime Öğretmen Yetiştirme Sorunu

KİTAPLAR

  • İnsan Hakları ve Demokrasi (Vatandaşlık Bilgisi),
  • Atatürk’ün Kültür ve Eğitim Anlayışı
  • 21’inci Yüzyılda Türk Milli Eğitimi
  • Türkiye’de Ortaöğretime Öğretmen Yetiştirme
  • Lise Son Sınıf Öğrencilerinin Okullarındaki Eğitim ve Öğretim Faaliyetlerine İlişkin Görüşleri.
  • Eğitim Psikolojisi
Son Güncelleme: 11.12.2017 15:43:58